Llei 39/2015:
Article 5. Representació.
“3. Per formular sol·licituds, presentar declaracions responsables o comunicacions, interposar recursos, desistir d’accions i renunciar a drets en nom d’una altra persona s’ha d’acreditar la representació. Per als actes i gestions de mer tràmit, aquesta representació es presumeix.
4. La representació es pot acreditar mitjançant qualsevol mitjà vàlid en dret que deixi constància fidedigna de la seva existència.
A aquests efectes, s’entén acreditada la representació efectuada mitjançant apoderament «apud acta» efectuat per compareixença personal o compareixença electrònica a la seu electrònica corresponent, o a través de l’acreditació de la seva inscripció al registre electrònic d’apoderaments de l’Administració pública competent.
5. L’òrgan competent per tramitar el procediment ha d’incorporar a l’expedient administratiu l’acreditació de la condició de representant i dels poders que té reconeguts en aquell moment. El document electrònic que acrediti el resultat de la consulta al registre electrònic d’apoderaments corresponent té la condició d’acreditació a aquests efectes.
6. La manca d’acreditació o l’acreditació insuficient de la representació no impedeix que es tingui per efectuat l’acte de què es tracti, sempre que s’aporti aquella o es repari el defecte dins del termini de deu dies que ha de concedir a l’efecte l’òrgan administratiu, o d’un termini superior quan les circumstàncies del cas així ho requereixin.”
Article 6. Registres electrònics d’apoderaments.
"1. L’Administració General de l’Estat, les comunitats autònomes i les entitats locals disposen d’un registre electrònic general d’apoderaments, en el qual s’han d’inscriure, almenys, els de caràcter general atorgats «apud acta», presencialment o electrònicament, per part de qui tingui la condició d’interessat en un procediment administratiu a favor de representant, per actuar en el seu nom davant les administracions públiques. També hi ha de constar la validació efectuada del poder. En l’àmbit estatal, aquest registre és el Registre electrònic d’apoderaments de l’Administració General de l’Estat.”
La solució ha de garantir la previsió legal que sigui un registre plenament interoperable amb d’altres registres, tot permetent la consulta a d’altres registres administratius similars, al registre mercantil, de la propietat i als protocols notarials, que també tenen l’obligació de ser interoperables amb els registres electrònics generals i particulars d’apoderaments.
Els assentaments d’aquests registres han de contenir, almenys, la informació següent:
a) Nom i cognoms o denominació o raó social, document nacional
d’identitat, número d’identificació fiscal o document equivalent del poderdant.
b) Nom i cognoms o denominació o raó social, document nacional d’identitat, número d’identificació fiscal o document equivalent de l’apoderat.
c) Data d’inscripció
d) Període de temps pel qual s’atorga el poder.
e) Tipus de poder
Tipologies de poders:
a) Un poder general
b) Un poder perquè l’apoderat pugui actuar en nom del poderdant en qualsevol actuació administrativa davant una Administració o Organisme concret
c) Un poder perquè l’apoderat pugui actuar en nom del poderdant únicament per a la realització de determinats tràmits especificats al poder.