La Guia d’administració digital és un document de suport per als ens usuaris dels serveis AOC, que pretén facilitar -de forma esquemàtica- el procés de digitalització de les Administracions públiques i ens del sector públic.

En aquesta Guia es plantegen algunes solucions als reptes de l’administració digital, ja que no es tracta només de digitalitzar el procediment en paper o d’aplicar la tecnologia a tot allò que ja es feia prèviament, sinó de simplificar processos, prestar serveis més personalitzats, essent proactius (i també predictius), utilitzar noves tecnologies mòbils, el cloud computing, el big data, les dades obertes i noves formes de col·laboració.

Què no és la Guia pràctica d’administració digital?

La Guia és un instrument de suport bàsic: no és vinculant ni d’ús obligatori per als ens usuaris dels serveis AOC, ni pretén resoldre dubtes concrets.

L’AOC no es fa responsable de l’aplicació pràctica de les normes que regulen el procediment administratiu comú, el règim jurídic o altres normes sectorials.

Correspon als ens usuaris dels serveis AOC resoldre els dubtes concrets, així com determinar l’aplicació de la normativa dins la seva organització.

Contingut i estructura d’aquest portal

El seu contingut és de caràcter informatiu, agrupat en 2 seccions: una, ciutadania i empresa (informació dels serveis AOC que comporten una relació de les AAPP amb la ciutadania) i, l’altra, Administració i gestió interna (informació dels serveis AOC per a les relacions interadministratives).

Les seccions tenen diverses FAQ agrupades per les temàtiques i consultes més habituals relatives als serveis AOC (notificacions, signatura electrònica, interoperabilitat, etc.).

A cada FAQ hi trobaràs:

• Respostes generals a alguns reptes habituals sobre el procediment administratiu electrònic.
• Serveis AOC que satisfan les necessitats relacionades.
• Breu referència al context legal.