L’ús del canal electrònic en l’àmbit privat està àmpliament consolidat entre la ciutadania. No obstant això, en l’àmbit públic, encara cal incentivar el seu ús en les relacions entre les Administracions públiques i aquelles persones no obligades legalment a utilitzar-lo.
El canal electrònic facilita la relació administració-ciutadania. Per això, cal fomentar la seva elecció com a canal preferent en les relacions públiques, preservant, si escau, el dret a escollir el mitjà de comunicació o ser assistit en l’ús de mitjans electrònics.
Des de l’AOC hem adoptat iniciatives per fer del canal electrònic un mitjà més atractiu, usable i generador confiança entre la ciutadania. N’és un exemple el servei e-TRAM 2.0. que s’ha revisat amb l’objectiu de:
- Simplificar els tràmits, unificar-los i facilitar la tramitació des de dispositius mòbils (Tramitar des del mòbil de forma àgil, fàcil i segura (e-TRAM 2.0)).
- Reduir la informació requerida en el moment de complimentar els tràmits (Per què al nou e-TRAM no es demanen per defecte les dades postals?).
- Emprar un llenguatge planer que faci més entenedor allò que es demana a l’usuari (Guia de llenguatge planer).
Entre els tràmits revisats, s’inclouen els de padró que són uns dels més demandants per la ciutadania. En concret, s’han agrupat i simplificat els tràmits relacionats emprant un llenguatge clar i entenedor per facilitar la seva tramitació electrònica (L’e-TRAM 2.0 incorpora nous tràmits d’obres i de padró).
En aquest àmbit, cal destacar també el servei d’interoperabilitat del padró en línia ofert per l’AOC que, des de la vessant de les administracions públiques, permet la consulta telemàtica dels padrons municipals, amb l’objectiu d’evitar a la ciutadania l’aportació de documents que ja obren en poder de les administracions.
Llei 39/2015: art. 12, 13, 14, 66 i 68
RD 203/2021: art. 3, 4 i 14
e-TRAM, ERES i VIA OBERTA