L’ús del canal electrònic en l’àmbit privat està àmpliament consolidat entre la ciutadania. No obstant això, en l’àmbit públic, encara cal incentivar el seu ús en les relacions entre les Administracions públiques i aquelles persones no obligades legalment a utilitzar-lo.

El canal electrònic facilita la relació administració-ciutadania. Per això, cal fomentar la seva elecció com a canal preferent en les relacions públiques, preservant, si escau, el dret a escollir el mitjà de comunicació o ser assistit en l’ús de mitjans electrònics.

Des de l’AOC hem adoptat iniciatives per fer del canal electrònic un mitjà més atractiu, usable i generador confiança entre la ciutadania. N’és un exemple el servei e-TRAM 2.0. que s’ha revisat amb l’objectiu de:

Entre els tràmits revisats, s’inclouen els de padró que són uns dels més demandants per la ciutadania. En concret, s’han agrupat i simplificat els tràmits relacionats emprant un llenguatge clar i entenedor per facilitar la seva tramitació electrònica (L’e-TRAM 2.0 incorpora nous tràmits d’obres i de padró).

En aquest àmbit, cal destacar també el servei d’interoperabilitat del padró en línia ofert per l’AOC que, des de la vessant de les administracions públiques, permet la consulta telemàtica dels padrons municipals, amb l’objectiu d’evitar a la ciutadania l’aportació de documents que ja obren en poder de les administracions.

Normativa

Llei 39/2015: art. 12, 13, 14, 66 i 68
RD 203/2021: art. 3, 4 i 14

Solucions AOC