Segons la normativa, quan l’Administració pública (AP) responsable d’un procediment concret ha establert de forma expressa formularis específics per presentar sol·licituds o tràmits, els interessats estan obligats a utilitzar-los.

Doncs bé, els ens que tramiten a través EACAT poden tenir la consideració d’interessats en el procediment administratiu i, per tant, les previsions anteriors també els poden ser d’aplicació (depèn del criteri de l’AP responsable del servei).

En aquest sentit, els ens usuaris d’EACAT poden definir serveis específics per facilitar la tramitació interadministrativa electrònica que inclouen els formularis per als diferents tràmits que composen el servei, que s’incorporen al Catàleg de tràmits d’EACAT.

En canvi, quan no existeix un tràmit específic al Catàleg, els ens usuaris d’EACAT tenen a la seva disposició la tramesa genèrica, per trametre la documentació/informació que es vol fer arribar a l’ens de destinació.

Per aquest motiu, és recomanable que abans de l’enviament de la tramesa genèrica us assegureu que no s’ha habilitat cap tràmit específic o formulari específic d’ús obligatori.

Per a més informació consulteu les següents entrades del Portal de suport d’EACAT:

Normativa

Llei 39/2015: art. 16 i 66

Solucions relacionades