El contingut mínim que han de tenir les seus electròniques de les Administracions públiques és l’establert a la normativa. Malgrat això, no concreta determinats aspectes, pel que les AP tenen marge de decisió per definir l’estructura, disseny i usabilitat d’aquestes seus (entre d’altres aspectes).

Si sou un organisme usuari del servei de Govern Obert de l’AOC, que inclou els serveis de SEU-e, Transparència, e-TAULER i Dades Obertes, teniu al vostre abast un servei que us permet complir les diverses disposicions legals i de caràcter general que regulen el contingut bàsic de les seus electròniques.

A més, per facilitar l’ús del servei, compteu amb una estructura i informació bàsiques, que els podeu adaptar si ho desitgeu tal i com s’indica a la FAQ Com personalitzar la Seu-e i Transparència?

Tingueu en compte que, com a organisme usuari del servei, sou responsables de la integritat, veracitat i actualització de la informació i serveis que consten a la seu electrònica i, per tant, de qui depèn el grau de compliment d’aquestes disposicions.

En aquesta FAQ exposem quina és l’estructura del servei SEU-e que l’AOC posa a disposició dels organismes del sector públic de Catalunya, a partir dels apartats que la formen.

Sobre la Seu electrònica

La informació que conté l’apartat “Sobre la seu electrònica” del servei AOC és la relativa a:

  • Titularitat i regulació de la SEU-E: secció on s’informa de forma automàtica sobre què és la seu-e de l’organisme usuari i s’identifica a l’òrgan titular i l’òrgan competent per la gestió de serveis, procediments i tràmits disponibles. L’organisme usuari pot personalitzar aquest text i també pot enllaçar, de forma manual, les disposicions de creació de la seu electrònica i del registre electrònic, en cas de tenir-ne.
  • Sistemes d’identificació i signatura de la Seu-e: secció on s’informa de forma automàtica sobre dels mecanismes d’identificació i signatura que 1) pot utilitzar la ciutadania i empreses i 2) utilitza l’organisme usuari del servei, incloses les actuacions administratives automatitzades en cas de tenir-ne. Aquesta informació pot personalitzar-se de forma manual.
  • Dia i Hora oficials: sincronització amb el Reial Institut i Observatori de l’Armada (també a la pàgina principal).
Serveis i tràmits

La informació que conté l’apartat “Serveis i tràmits” del servei AOC correspon a la relació actualitzada de serveis, procediments i tràmits disponibles des del servei.

Les 3 seccions que s’indiquen a continuació s’han de configurar manualment per tal de dotar-les de contingut.

  • Serveis: llistat dels serveis que l’organisme usuari posa a disposició de la ciutadania. Inclou una secció amb la informació d’atenció ciutadana, el calendari de dies hàbils i el Catàleg i cartes de serveis.
  • Queixes i suggeriments: inclòs en el llistat de tràmits disponibles.
  • Tràmits: llistat dels tràmits que l’organisme usuari posa a disposició de la ciutadania i que poden tramitar-se també des de la seu electrònica. Es configura manualment per tal de dotar-lo de contingut. En aquest cas, els tràmits són enllaços a la plataforma de tramitació de què sigui usuari l’organisme (e-TRAM o altres) i, per tant, la informació de cada tràmit és la que consta en aquesta plataforma. Amb caràcter general, els tràmits que els organismes usuaris del servei enllacen a la seva seu electrònica, tenen la consideració de “models normalitzats de presentació de sol·licituds” d’acord amb la normativa.
  • Gestor de representacions
Accessibilitat

De forma automàtica, l’apartat “Accessibilitat” del servei AOC indica quin estàndard d’accessibilitat compleix el servei per a les persones que l’utilitzen. També informa de quins són els canals de reclamació.

Ara bé, l’accessibilitat els continguts i documents que depenen exclusivament de l'organisme usuari del servei (l’AOC no té cap control o responsabilitat al respecte).

Mapa web

La informació que conté l’apartat “Mapa web” del servei AOC és, literalment, l’estructura de la seu electrònica mostrada de forma esquemàtica, fet que facilita la navegació.

Avís legal

La informació que conté l’apartat “Avís legal” del servei AOC fa referència a les condicions d’ús de la seu electrònica, la política d’hipervincles que s’utilitzen al portal, la política de privadesa i la política de propietat intel·lectual.

Aquest apartat s’actualitza de forma automàtica amb la informació disponible.

Apartat Portal de Transparència

La informació que conté l’apartat “Portal de Transparència” del servei AOC és un enllaç al Portal de Transparència de l’organisme usuari del servei (atès que, d’acord amb la normativa aplicable, ha de ser accessible des de la seu electrònica de l’entitat).

Trobaràs més informació a les FAQ del Portal de Suport següents:
Aspectes de transparència i bon govern
Quina és l'estructura de l'espai de govern obert i transparència?
Quina és l'estructura dels ítems de transparència?
Ítems de Transparència i Govern Obert disponibles al portal

Altres apartats

Altres apartats amb què compta el servei de SEU-e de l’AOC que els organismes usuaris poden configurar són:

  • Comprovació de Codi Segur de Verificació (només disponible per als organismes usuaris de l’e-TRAM)
  • Informació amb les darreres actualitzacions
  • Dades obertes
  • Indicadors de transparència
  • Espais d’atenció i participació ciutadana
Normativa

Llei 39/2015: art. 16, 27, 31, 41 i DA 4a

Llei 40/2015: art. 38, 39 i 42

RD 203/2021: art. 5, 7, 19 a 22, 18 a 21, 42 i 45

Llei 26/2010

Llei 19/2014

Solucions relacionades